Top 5 Off Road fejl man skal undgå

Du drøner ned af en tilmudret bæk i din 4×4 vogn, trykker på speederen, og graver gennem de lag, da du pludselig sidder fast. Højt centreret, off-road dækkene drejer og sprøjter mudder op i den tætdækkede skov, du hamrer ned i rettet i frustration. Heldigvis er din ven der til at hjælpe dig ud. Men hvad nu hvis han ikke var? Og hvad nu hvis du ikke var indenfor rækkevidde til at kunne ringe til nogen?

Dette scenarie er ikke fiktion, det er hvad der skete med en eventyrlysten off-road entusiast i Australien. Lastvogne med lad og firhjultræk er gode til at køre offroad , og det er både spændende og farefuldt. Kør ikke ud uforberedt. En offroad ulykke kunne få dig strandet eller skadet og en stor regning fra bilværkstedet oveni.

Undgå disse off-roading fejl, og du vil bruge mindre tid på at løse problemer og mere tid på at nyde tiden væk fra vejen.

Fejl # 1: Du planlægger ikke din rute nok

En off-roader i Texas befandt sig i problemer, da han kørte efter en ven uden at vide, hvor han skulle hen. Han endte med at drøne ned ad en stejl skråning og pådrog sig nogle skader undervejs, da han kolliderede med uforsonlig underlag. Kollisionen der endte med en bøjet kofanger, kunne have været værre, men chaufføren var forlegen ved hele hændelsen.

Føreren, som går under navnet cameraman123, sagde: "Tager den til vbærkstedet i morgen ... så finder vi ud af, hvor mange lønsedler der skal til. Lær af min kåre fejl, gør ikke noget dumt! " Men enhver form for skade på biler kan nemt koste over tusind dollars at rette.

Løsningen : Hvis du kender nogen, der har taget ruten før, så tal med dem om, hvad du kan forvente. Eller gå grundigt gennem området til fods innden eller fra et synligts udsigtspunkt, inden du udfordrer det. Kør ikke tilfældigt i steder, hvor du ikke har nogen idé om, hvad der kommer. En højteknologisk løsning ville være at tage nogle luftfotos med en drone på forhånd eller undersøge området med Google Earth.

Fejl # 2: At køre off-road solo

På grund af den fare forbundet med offroading, er det en dårlig ide at gøre det alene. En ven i en anden 4 × 4 kan trække dig ud af et hul, eller kan hente nødhjælp, hvis du er uden for mobildækning.

Løsning : Hvis du ønsker at start på off-roading, men ikke har nogle venner, der er aktivet, så gå på internettet. Webstedet meetup.com har grupper for stort set alle aktiviteter, ligesom Facebook, med fora dedikeret til denne hobby. Hvis du bare ikke kan vente og absolut skal gøre det alene, her og nu, sørg for at du fortæller nogen detaljerne om din tur, inden du kører.

Fejl nr. 3: Du pakker ikke det rigtige gear

Off-roading er ikke bare off-roading-det er en overlevelseskamp. Du kan ende med at fryse natten over, pleje en skade uden at have bandager eller stå og glo på et motorproblem som er nemt at løse men du har intet værktøj med. Hvis du bare sørger for at medbringe alt, hvad du har brug for og ender med løse er problem der måtte opstå, så vil du føle dig pissegodt tilpas bagefter.

Løsning : Pak en førstehjælpskasse, værktøj, kort, slæbekæde, lygte og lommelygte, overnatningsudstyr, varmt skiftetøj og et ekstra par sko, mad og vand - og det skader heller ikke at have vidtrækkende walkie-talker med.

Fejl # 4: Du bruger de forkerte dæk

Slidte dæk er farlige at køre på generelt. Til off-roading er de livsfarlige. De forkerte dæk er ikke kun dem med for meget slid på sig. De største årsager til dækfejl er for lavt dæktryk, uregelmæssig slid på grund af et mekanisk problem eller skade på grund af vejfarer. Et dæk som punkterer midt i off-roading dræber helt klart festen. Og billige dæk, der ikke er beregnet til off-roading, hjælper ikke.

Løsning: Hent et sæt mudder-off-road dæk, du kan kaste smide på bilen når den skal udsættes for ekstreme forhold. Kontroller dæktryksniveauet og sørg for at det er som det skal være.

Fejl # 5: At køre i for dybt vand

Stående vand vil sandsynligvis skjule for den type mudder, der får dig til at sidde fast, og at køre over bække og floder kan være katastrofalt hvis vandet er dybere end du tror. For hver fad af vandmasse, er der 1500 pund flydende kræft. Når vandets kraft bliver større end din bils vægt, har du tabt kampen. Siderne på dine aksler, manuel gearkasse og overføringsbeholder vil suge vand ind ved kobling, og hvis din motors luftindtag suger vand ind, så er du i alvorlige problemer.

Løsning : Test vandets dybde, før du kører igennemt det. Forlæng lavtliggende sideindtagere, såsom at bruge lange bøjelige slanger ud fra chassi'et. Find dit luftindtag og sørg for, at vandet ikke er så højt at det vile ramme bilen. Læg en presenning over forsiden af trucken, så mindre vand kommer ind i motorrummet. 

Abonnér på nyhedsbrev

Svar til: {{replyComment.author}}
alle felter skal udfyldes
Kommentar blev sendt med succes

Tilbage til toppen